Müfredatla Entegrasyon Planlarımız/Our Curriculum Integration Plans

STEM OKUL ÖNCESİ MÜFREDAT ENTEGRASYONU

 

BİLİŞSEL GELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.)

Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.

 (Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile ilgili gerçek durumu karşılaştırır.

  Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.

(Göstergeleri: Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın uzunluğunu söyler. Nesne/varlığın kokusunu söyler. Nesne/varlığın tadını söyler. Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.)

  Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.

(Göstergeleri: Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları tadına göre ayırt eder, eşleştirir.)

  Kazanım 7. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.

(Göstergeleri: Nesne/varlıkları rengine göre gruplar. Nesne/varlıkları şekline göre gruplar. Nesne/varlıkları uzunluğuna göre gruplar. Nesne/varlıkları tadına göre gruplar.)

 Kazanım 9. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.

 (Göstergeleri Nesne varlıkları uzunluklarına göre sıralar.)

 Kazanım 12. Geometrik şekilleri tanır.

(Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.)

 Kazanım 13. Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.

 (Göstergeleri: Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.)

 Kazanım 18. Zamanla ilgili kavramları açıklar.

(Göstergeleri: Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar. Zaman bildiren araçların işlevlerini açıklar.)

MOTOR GELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

  Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.

 (Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Sekerek belirli mesafede ilerler. Belli bir yüksekliğe zıplar.)

 Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.

(Göstergeleri: Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.)

   Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.

(Göstergeleri: Nesneleri ipe vb. dizer. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır. Nesneleri kopartır/yırtar. Nesneleri sıkar. Malzemelere elleriyle şekil verir. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer.)

   DİL GELİŞİMİYLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ 

 Kazanım 2. Sesini uygun kullanır.

(Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.)

 Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.

 (Göstergeleri: Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Duygu düşünce ve hayallerinin nedenlerini söyler.)

 Kazanım 6. Sözcük dağarcığını geliştirir.

 (Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.)

Kazanım 7. Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.

(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

  Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

(Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)

 Kazanım 7. Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.

(Göstergeleri: Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)

  Kazanım 8. Farklılıklara saygı gösterir.

(Göstergeleri: İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler. Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.)

  Kazanım 10. Sorumluluklarını yerine getirir.

(Göstergeleri: Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.)

  Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.

(Göstergeleri: Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.)

  Kazanım 15. Kendine güvenir.

(Göstergeleri: Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.)

 

 

ÖZ BAKIM BECERİLERİYLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

  Kazanım 6. Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır.

(Göstergeleri: Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır.)

  Kazanım 7. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.

(Göstergeleri: Tehlikeli olan durumları söyler. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler. Temel güvenlik kurallarını bilir. Tehlikeli olan durumlardan, kişilerden, alışkanlıklardan uzak durur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.)





İLKAY KAYA /İLKNUR POLAT MERCAN /SARI SALTUK İLKOKULU 
a) Yapılan öğrenci merkezli özgün çalışmada;işbirliğini,grupla çalışmayı,öğretmen-öğrenci arasında bilgi alış-verişi sağlamayı,birbirinden destek alan öğrencilerin daha yaratıcı ürünler ortaya koymalarını,sağladık. Yaparak ve yaşayarak öğrenmesine olanak sağlayan öğrenci merkezli bir eğitim ortamı oluşturmaya çalıştım. 
b) PLASTİK PET ŞİŞEDEN SAKSIYA
 HB.1.6.4. Doğayı ve çevresini temiz tutma konusunda duyarlı olur.
HB.1.6.5. Geri dönüşümü yapılabilecek maddeleri ayırt eder.
G.1.1.2. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.
SAKSILARA ÇİÇEK EKİMİ:
HB.1.6.2. Yakın çevresinde bulunan bitkileri gözlemler.
 HB.1.6.4. Doğayı ve çevresini temiz tutma konusunda duyarlı olur.
KOCAMAN GÜLÜMSÜYORUZ:
HB.1.3.1. Kişisel bakımını düzenli olarak yapar.
HB.1.3.2. Sağlığını korumak için alması gereken önlemleri fark eder
HB.1.3.3. Sağlığı için yararlı yiyecek ve içecekleri seçer.
 HB.1.3.4. Gün içerisinde öğünlere uygun ve dengeli beslenir.
ATIK KAĞITTAN SANATA:
G.1.1.4. Görsel sanat çalışmalarını temalardan, konulardan, fikirlerden, şiirlerden, hikâyelerden esinlenerek oluşturur 
G.1.1.5. İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler.
G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.
NOHUTTAN GEOMETRİK ŞEKİL VE CİSİM
M.1.2.1.1. Geometrik şekilleri köşe ve kenar sayılarına göre sınıflandırarak adlandırır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar